Veelgestelde vragen (FAQ)
Heeft u een vraag?
1. Welke zorg kan de Posten mij bieden?
U kunt bij de Posten terecht voor alle soorten zorg, variërend van huishoudelijke zorg, persoonlijke verzorging en verpleging bij u
thuis tot intensieve verpleeghuiszorg, palliatieve zorg en dementie- en geriatrische revalidatiezorg in onze zorglocatie de Posten of Erve Leppink. Ook tijdelijke opname, reactivering en
dagopvang/dagbesteding behoren tot de mogelijkheden. Ons
Adviespunt helpt u graag.
2. Hoe lang is de wachtlijst bij de Posten?
De wachttijd is o.a. afhankelijk van uw zorgvraag en uw woonwensen. Onze cliëntadviseurs zijn altijd op de hoogte van de actuele wachtlijsten en de beschikbare appartementen. Zij geven u graag informatie op maat. U kunt hen bereiken via ons Adviespunt, telefoonnummer 053 - 4753 753.
3. Wat moet ik doen om zorg van de Posten te krijgen?
Om in aanmerking te komen voor (thuis)zorg is een indicatie nodig van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Deze kunt u zelf aanvragen via het CIZ. Of één van onze cliëntadviseurs kan u behulpzaam zijn bij het aanvragen van een indicatie. U kunt hen bereiken via ons Adviespunt, telefoonnummer 053 - 4 753 753.
4. Ik zou graag in de Posten willen komen wonen. Wat kost dit eigenlijk?
U betaalt een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Deze wordt berekend door het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van het CAK.
Persoonlijke uitgaven voor inrichting, verzekeringen, kledingreiniging e.d. zijn uiteraard voor eigen rekening.