Kwaliteit

Kwaliteitsbeelden

 

In de Posten staat het woon- en leefplezier van onze klanten centraal. Iedere dag opnieuw zetten wij ons hiervoor in. Daarbij hoort ook het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze zorg, ondersteuning en dienstverlening. Juist in een tijd waarin de samenleving verandert en de zorg mee-verandert.  

 
Meer dan ooit ligt de nadruk op kwaliteit van bestaan. Dit komt tot uitdrukking in het landelijke Generiek Kompas “Samen werken aan kwaliteit van bestaan”. Deze beweging past bij de ontwikkeling die we in de Posten nastreven. Allereerst in onze locatie de Ronde Vleugel, waar we pionieren om, samen met de klant en zijn naasten, de zorg en ondersteuning vorm te geven op een manier die past bij de klant als mens. Daarmee stippelen we de lijn uit voor de rest van de organisatie. 

Met trots presenteren wij op deze pagina onze Kwaliteitsbeelden 2024. Daarin leest u welke acties wij in 2024 hebben ondernomen om de kwaliteit te verbeteren en welke stappen wij hiervoor in 2025 gaan zetten. Om alle aspecten van kwaliteit binnen de organisatie goed te kunnen belichten, kiezen we voor twee Kwaliteitsbeelden:  

  1. een organisatiebreed Kwaliteitsbeeld  -   dit geeft een algemeen overzicht van de kwaliteit van zorg en dienstverlening van de gehele organisatie. Dit beeld helpt bij het identificeren van verbeterpunten en het meten van de voortgang op organisatieniveau. 
  2. een Kwaliteitsbeeld Ronde Vleugel  -  hierin gaan we dieper in op de ontwikkelingen in deze locatie, op het experimenteren en vernieuwen, de werkwijze en de resultaten. Dit geeft ons de kans om ook deze specifieke kwaliteitsaspecten te onderzoeken en verbeteren. 

In beide Kwaliteitsbeelden staan de vijf bouwstenen uit het landelijke Generiek Kwaliteitskompas centraal. 
 

Algemeen Kwaliteitsbeeld de Posten 

In dit Kwaliteitsbeeld worden tevens belicht:  

Het beleid vergoeding onkosten en geschenken Raad van Bestuur de Posten
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen  
Duurzaamheid.  

Kwaliteitsbeeld Ronde Vleugel 

 

 

De Posten is ISO-9001 gecertificeerd

De Posten is KIWA gecertificeerd ISO 9001De Posten is KIWA-ISO 9001 gecertificeerd.
Het certificaat is een formele bevestiging dat ons kwaliteitsmanagementsysteem en de manier waarop wij dit in de praktijk toepassen voldoen aan de ISO-normen voor Thuiszorg en Woonzorg.

<

Logo Zorgkaart Nederland
 


Logo Zorgschakel Enschede
Logo KIWA ISO 9001
Sitemap | DisclaimerPrivacy | Contact |  T 053 - 4753 753 | E