Mogelijkheden beeldbellen

Nu bewoners van de Posten tijdelijk minder bezoek mogen ontvangen, proberen we alternatieve vormen van contact te organiseren. Dit kan telefonisch, maar ook via beeldbellen (skypen). Zo kunt u niet alleen elkaars stem horen, maar elkaar ook zien. 
Zelf een tablet of telefoon brengen

U kunt daarvoor zelf een tablet of telefoon langs brengen, zodat u met uw naaste contact kunt hebben. Ons advies is om op de tablet Skype te installeren en te gebruiken. Dit is gebruiksvriendelijk en wordt door meerdere systemen (Android/Apple) ondersteund. Wilt u een eenvoudige tablet aanschaffen dan is de Samsung Galaxy een goede tip. U kunt de tablet of telefoon langs brengen bij de hoofdingang van de Posten (dagelijks bereikbaar van 8:00 tot 21:00 uur). Vermeld dan op de tablet duidelijk  de naam en afdeling van uw naaste.

Maar beeldbellen is ook mogelijk via de app Whattsapp: bekijk hier een Instructie Whattsapp videobellen voor Androïd (PDF 9.047 KB) >>

Voor zorginhoudelijke gesprekken kan op initiatief van de zorgverlener gebruik gemaakt worden van beeldbellen via Teams van Microsoft: bekijk hier een Instructie voor mantelzorgers of cliënt-beeldbellen via Teams (PDF 258 KB) >>

Beeldbellen met een tablet van de Posten
Ook is vanaf nu op elke afdeling een tablet beschikbaar om te kunnen Skypen. Wilt u skypen, neem dan eerst telefonisch contact op met de afdeling van uw naaste, zodat we de tablet kunnen klaarleggen en kunnen ondersteunen bij het opnemen. We vragen u hierbij rekening te houden met de telefoontijden. U kunt ons bellen/skypen tussen 10:30 en 12:00 uur, tussen 13:00 en 17:00 uur en tussen 18:00 en 21:00 uur.  
Tot slot: voor mensen met minder goed zicht kan het handig zijn om een hulpmiddel in te zetten dat het beeldscherm van een telefoon vergroot. Deze vindt u bijvoorbeeld hier -->.  Indien het u zelf niet lukt om skype te installeren en ook geen buren, familie heeft die u kan helpen, dan kunt u bellen met de ICT-afdeling van de Posten voor technische ondersteuning. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 uur en 16.00 uur op het nummer 053 - 4753 720.
Familienet

De Posten heeft besloten versneld Familienet in te zetten. Dit is een communicatiemiddel speciaal voor de zorg. Medewerkers van de Posten kunnen hierop (indien u daarvoor toestemming verleent) berichten, foto's en video's delen met familie en naasten via een veilige persoonlijke pagina. Zo kunnen we u ook in beeld op de hoogte houden van het dagelijks leven in de Posten. Inmiddels kunt u gebruik maken van Familienet. 
Bekijk de Instructie Familienet voor familie (PDF 228 KB) >>

<

Logo Zorgkaart Nederland
 


Logo Zorgschakel Enschede
Logo KIWA ISO 9001
Sitemap | DisclaimerPrivacy | Contact |  T 053 - 4753 753 | E